הכנת תוכנית שיווקית: איך זה עובד?

תהליך הפיתוח והליווי העסקי ליזמים או לעסקים שנמצאים בשלבי התפתחות כלשהם כוללים תהליכים רבים הנוגעים לכל האספקטים שהופכים עסק להצלחה: מעזרה בבחירת המיקום של העסק והצוות הבכיר שינהל אותו, ועד בניית מצגות לצורך גיוס הון ומשקיעים. Umbro Velocita homme תהליך מקצועי של ייעוץ עסקי מטפל בכל מה שיכול להוות סכנה או מכשול לעסק ולמעשה מפרק לגורמים את כל התחומים בהם העסק נוגע, החל מהנושא הפיננסי, דרך מחקרי שוק ובניית מודלים ועד נושא השיווק. בפוסט הזה נתרכז בבניית תוכנית שיווקית, כחלק ממערך שלם של ייעוץ עסקי , ונסביר את חשיבותו הרבה:

מה היא תוכנית שיווק?

תכנית שיווקית היא אחד מהמרכיבים הבסיסיים בכל מה שקשור לתכנון המערך האסטרטגי של יוזמה עסקית כלשהי או של עסק קיים ועובד. Parajumpers Masterpiece Mary Jo היא כוללת בתוכה את האופן שבו ישווק העסק או המוצר לקהל היעד, והפלטפורמות שדרכן זה יעשה. nike air max 90 donna מטרתה של תכנית שיווקית היא למצב את המוצר, למתג אותו, להביאו לתודעת קהל היעד ולבדל אותו ממתחרים אחרים בשוק.

חלק ראשון: אז ממה מתחילים?

כשאנו בונים תוכנית שיווקית ללקוחות שלנו, נתחיל תמיד מתחקיר מעמיק של השוק אליו הלקוח משתייך ומבדיקה מעמיקה של המוצר עצמו, כולל מחקרי שוק. Canada Goose Montebello Parka שלב התחקיר הוא הנדבך המרכזי שעליו תתבסס ותפעל התכנית השיווקית. עוד לפני שנקבע לעצמנו אסטרטגיות שיווקיות למיניהן, נבחן את המוצר שעומד בבסיס כל התהליך, נבדוק מי קהל היעד שלו, באיזה סביבה עסקית הוא פועל, מה עושים המתחרים של אותו מוצר או עסק, מה מצב השוק שבו העסק עתיד לפעול, מה הכדאיות הכלכלית של כל המהלך הזה ועוד. לאחר איסוף וניתוח של כל המרכיבים הללו נתחיל לבנות את מערך השיווק בפועל של המוצר.

חלק שני: לאן אנחנו רוצים להגיע?

בשלב השני נקבע באופן מפורט ביותר כמה אנחנו רוצים למכור מהמוצר שלנו, בכמויות מוגדרות, ותוך כמה זמן. הצבת יעדים כמותיים על פי חלוקת זמן מוגדרת היא מסגרת חשובה לעסק שרוצה להיות רווחי. רצוי להציב יעדי מכירה הגיוניים בהתאם למאפיינים של כל עסק או מוצר. Parajumpers Lightweight Daniela 6 Gilet יש הבדל גדול בין מוצר נמכר ששווק בעבר, לבין מוצר חדש שמנסה לפרוץ לשוק. Air Jordan 6 (VI) וכאן גם עולה השאלה החשובה – האם מדובר בשוק רווי מתחרים או בתול יחסית? איך שלא יהיה, כדאי להיות ריאליים ביותר ולא להיגרר לפנטזיות שלא נוכל לעמוד בהם במציאות.

קביעת היעדים, אגב, לא מתייחסת רק לכמה אנחנו רוצים למכור בפועל ותוך כמה זמן. היא מתייחסת גם לתדמית המוצר, לרמת ההיכרות של קהל היעד עם המוצר, למיצובו בשוק וליכולות ההפצה שלנו.

חלק שלישי: איך אנחנו מגיעים לשם?

אחרי שאספנו את כל הנתונים הדרושים לנו כדי להבין את המוצר ואת השוק שבו הוא עתיד לפעול ואחרי שהצבנו לעצמנו יעדים על בסיס המחקר הזה, הגיע הזמן לכתוב את התכנית השיווקית שלנו. כאן בעצם, נקבע את אסטרטגיית השיווק שלנו ואת תוכנית הפעולה תוך התמקדות במרכיבים הבאים:

  • תמחיר המוצר :בהתבסס על ממצאים הנוגעים לקהל היעד שלנו ולמחירים של מתחרים
  • שווק המוצר: איך אנחנו רוצים לשווק את המוצר שלנו? איפה נמצא קהל היעד שלנו וכיצד הכי נכון להגיע אליו?
  • הגדרת תקציבי פרסום ושיווק רצויים
  • הגדרת אופן המכירה:האם המוצר נרכש On Line ? בעזרת אנשי מכירה בנקודות שיווק? בעזרת צד שלישי שימכור את המוצר עבורנו?
  • חלוקת תפקידים: מי אחראי על מה? כמה כוח אדם דרוש למהלכים אלו? כיצד יתנהל תהליך הפיקוח והבקרה על כל המערך הזה?

מה הופך תוכנית שיווקית למוצלחת?

תוכנית שיווקית מוצלחת היא כזו שמתייחסת לכל פרט ופרט לעומק ובודקת כל תסריט אפשרי שיכול לקרות. ADIDAS ZX 700 ההערכות לשינויים בשוק הלא צפוי של היום עומדת בבסיס כל אסטרטגיה שיווקית מוצלחת. Parajumpers Femme New Arches השוק הוא דינאמי, ומה שרלוונטי היום לא בהכרח יהיה רלוונטי גם מחר. לכן, על התכנית השיווקית לכלול התמודדות עם מגמות וטרנדים משתנים, שאולי יחלפו ואולי יהפכו לעובדה מוגמרת ויגדירו מחדש את השוק בו אנחנו עתידים לעסוק.

התכנית השיווקית היא מה שמאפשר לך, כבעל עסק, לחשוב לעומק על המוצר שלך, להבין בו כל פרט ופרט ולדעת מה עליך לעשות על מנת להרוויחממנו. התכנית השיווקית חשובה לכל עסק, בין אם מדובר בעסק חדש שרוצה לפרוץ לשוק או לעסק שמעוניין לבחון את מערך השיווק שלו מחדש. פנה אלינו אם ברצונך לייצר תוכנית אסטרטגית ושיווקית שתבדוק את הכדאיות הכלכלית של המוצר שלך ואת הדרכים הנכונות לשווק אותו לקהל היעד שלך.

מאמר זה סגור לתגובות

פרטי התקשרות

כתובת: מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח.

עקוב אחרינו

אנחנו בפייסבוק