שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות

שיווק ברשתות חברתיות הפך להיות ערך מובנה וכמעט ברור מאליו בכל קמפיין פרסומי. כל גוף עסקי יודע היום שאין להתעלם מהזירה האינטרנטית ופעמים רבות התקציבים זורמים קודם כל לשם. אז נכון, כולם שם בדרך כזו או אחרת, אבל אולי כדאי לעצור לרגע ולבדוק מה בדיוק היתרונות של הטרנד שכולם נוהרים אחריו, ומה אתה כמפרסם יכול לקבל מזה:

מפה לאוזן

רבים משתמשים במילה "קמפיין" כשהם באים לתאר את הפעילות של העסק שלהם ברשתות חברתיות, אבל האמת היא שזה לא מדויק. הקמפיינים הם למעשה דיאלוג מתמשך ואינסופי שמתחולל ברשת, בין המותג (או בעליו) לבין הלקוחות והגולשים המתעניינים, כאשר קמפיין, במשמעות המסורתית שלו, תחום בזמן ובתקציבים. Under Armour Curry 1 Elite מכוון שכך, המשמעות של אותן שיחות שמתנהלות ברשת בהקשר של המותג שלך, בין אם אתה שותף להן או לא, היא תצורה חדשה של שיטת השיווק הטובה ביותר: מפה לאוזן. וכאן טמון היתרון הראשון של השיווק החברתי.

איך זה עובד?

שיווק ברשתות חברתיות משמעותו השתתפות פעילה ומתמשכת בזירות דיון ברשת (פורומים, בלוגים, קבוצות, עמודי פייסבוק ועוד) ויצירת נוכחות באתרי השיתוף וברשתות החברתיות הגדולות על מנת לקדם את הגוף העסקי המפרסם. היום, כשהגולש נמצא במרכז ויש בידיו כלים רבים שמאפשרים לו לייצר תוכן בעצמו, יש גם לגופים עסקיים הזדמנויות ופלטפורמות רבות להשתמש בהם, על מנת לקדם את עצמם – בהנחה שהם עושים זאת נכון, גולשים ימליצו עליהם לחבריהם, ישתפו תכנים שלהם וייצרו באזז חברתי.

אם בשיטות פרסום אחרות ברשת מפרסמים נוהגים להבליט את עצמם, לעיתים באגרסיביות יתרה, על ידי שימוש בבאנרים, מודעות פרסומיות ועמודי נחיתה שקוראים לפעולה, בשיווק ברשתות חברתיות יש לגשת לקהל היעד בצורה מעודנת יותר, שכן כאן הזירה האינטרנטית שייכת להם ואנחנו, המפרסמים, רק מתארחים אצלם בסלון. UGG Classic Short כל מי שאי פעם לקחת חלק (פעיל או פאסיבי) בדיונים בפורומים ברשת, בוודאי מבין על מה מדובר. Charlotte Bobcats המלצה חמה מאיתנו: מעוניין לשווק את עצמך ברשת אבל מעולם לא התנסית בכך? מצא לך נושא כלשהו שמעניין אותך והתחבר לדיונים ברשת סביב אותו התחום – בישראל או בחו"ל. עד מהירה הדינמיקה החברתית ברשת תהיה לך ברורה ביותר. Da'Shawn Jersey רק תזהר, זה עלול להיות ממכר.

באיזה שפה אתה מדבר?

עוד המלצה שלנו היא להתחבר למותגים או עסקים ברשת, על מנת לראות מה ואיך הם עושים. בדיקה לעומק של מספר מותגים מובילים מעולמות שונים מצביעה על נקודה מעניינת שחשוב לקחת אותה בחשבון: לכל מותג עם ערך מוסף יש את השפה והסגנון שלו. יש מותגי עילית שמקפידים על סגנון מעונב ואלגנטי לעומת מותגים או חברות שמקפידים לשמור על "שפת רחוב" נקייה מגינונים ונימוסים. לכל עסק או חברה יש את השפה הייחודית שלו ואת זה צריך להוציא החוצה. Air Jordan 11 For Kids חשוב לציין בהקשר הזה, שבאותה מידה, לכל כלי חברתי יש את הסגנון והחוקים הבלתי כתובים שלו. מה שנכון לגבי כולם הוא חשיבות יצירת הערך הויראלי לכל פעילות.

איזה רשת חברתית מתאימה לך?

מלבד שיווק בפייסבוק, הרשת החברתית המובילה בעולם, קיימות זירות חברתיות נוספות, חשובות לא פחות, והן כוללות גם את טוויטר, יוטיוב ולינקדאין. כל אלו מרכזיות ביותר בישראל, אבל מי מהן המתאימה לך ביותר? איפה קהל היעד שלך נמצא?

אם ניקח למשל חברה בעלת מוניטין בתחום ייבוא מתכות לתעשייה כבדה שקהל לקוחותיה הוא מהנדסים בקבוצת גיל מבוגרת יחסית, לא בטוח שעמוד עסקי בפייסבוק זה מה שהיא צריכה. Ryan Wendell בפייסבוק ובטוויטר, לרוב, השיווק הוא לצרכן הסופי, B2C, ולקבוצות גיל צעירות יחסית. Carl Banks מצד שני, לינקדאין היא רשת חברתית לעסקים ולכן כל נוכחות או פעילות בזירה זו היא למעשה B2B- עסק לעסק, ועשויה להתאים הרבה יותר לחברה כגון זו. FREE RN יש סבירות גבוהה יותר שמהנדסים (חברות או עצמאיים) נמצאים שם, בנוסף לקהל יעד אחר מעולם התעשייה הכבדה ולכן התשתית של לינקדאין, שבנויה על אוריינטציה עסקית ובניית קשרים עסקיים תתאים כאן הרבה יותר. Nike KD Womens Shoes אופציה נוספת להגברת הנוכחות ברשת של גוף עסקי כזה היא אתרי שיתוף של מצגות וחומרים מקצועיים.

מה היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?

בנוסף לעובדה ששיווק חברתי מוצלח יכול להפוך כל גולש המבקר אצלך לסוכן שמשתף את תכניך וממליץ עליך לחברים ישנם עוד כמה יתרונות בולטים:

  • עלות הפרסום ביחס לקמפיינים מסורתיים היא נמוכה
  • הכלים הטכנולוגיים ברשת מאפשרים להגיע לקהלים מפולחים ולהתמקד בקהל יעד ספציפי, עם דגש על דינאמיות רבה.
  • גוגל נותן כוח לבאזז חברתי: מנוע החיפוש הגדול בעולם ייתן לך העדפה, כלומר דירוג וציון גבוה יותר, אם אתה מותג שאכן רבים מדברים עליו ברשת, שיש לו נוכחות חיובית בזירות חברתיות ואם האתר שהגולשים בסופו של דבר מגיעים אליו הוא אתר טוב עם ערך מוסף לגולשים.
  • בסופו של דבר, פעילות ממוקדת, נכונה, שיוצרת מערכת יחסים רצינית עם קהל יעד ולקוחות ברשת באמת תביא תנועה לאתר/ לעסק שלך.

אז נכון שכל מותג רוצה נוכחות ברשת ואפילו מותגים שקיימים כבר מאה שנה ויותר נמצאים שם, אבל צריך לחשוב מה מתאים לך: איפה להיות? איפה להגביר נוכחות והיכן לוותר? איך ליצור את הקול הייחודי של המותג שלך בתוך ים הקולות שנשמעים שם בחוץ? אנחנו ב- MuchMarketing נדע לאבחן ביחד איתך את הקול והצבע הייחודי של העסק שלך ולהתאים לכך את הפעילות השיווקית ברשת שהכי מתאימה לך.

מאמר זה סגור לתגובות

פרטי התקשרות

כתובת: מדינת היהודים 60, הרצליה פיתוח.

עקוב אחרינו

אנחנו בפייסבוק