מטרתן של דפי הנחיתה הוא להמיר, לייצר לנו לידים, עבודה, כסף. לפני שמתחילים לדבר עם המעצב והמתכנת, השאלה המתבקשת היא: איך לבנות דף נחיתה שממיר, כזה שמביא לידים על בסיס קבוע ולא יגרום לנו לבזבז זמן וכסף.

אפשר להתחיל בלומר שכיום לרוב בעלי העסקים שרוצים יש אתר תדמית. האינטרנט מלא בפרסומות של "בניית אתרים ב-1500 ש"ח וכו". אם אתם רוצים אתר, תקבלו, גם אם הוא באיכות ירודה ויעלה גרושים.

חשוב להבין שאתר תדמיתי ב-1,500 שקלים לרוב לא יעשה את העבודה. אם אתם רוצים ליצור קמפיין ולהמיר מבקרים, אתם חייבים דף נחיתה שנראה מקצועי ובנוי לפי מספר כללי זהב. ההבדל בין דף נחיתה רגיל לכזה שממיר ומכניס כסף הוא צורת הבנייה.

דף נחיתה שממיר לידים מתחיל בעיצוב – העיצוב הוא המלך

בניגוד למה שאנחנו שומעים בדרך כלל, התוכן הוא לא המלך, לפחות לא בכל הקשור לדפי נחיתה. העיצוב הוא המלך.

התוכן הוא המלך בקידום אתרים. בלידים, מה שחשוב הוא העיצוב והבנייה.

אחת מנקודות ההנחה הבסיסיות בשיווק היא ש-Trust=Sales.

כלומר ברגע שהגולש סומך עליך, ניתן לסגור עסקה. הנחה די הגיונית.

השאלה הנשאלת כעת היא, מה גורם לגולש לסמוך עלי? האם התוכן או העיצוב? מחקרים רבים שנעשו בתחום, הראו כי העיצוב קובע. בדיוק כמו בגדים, הרושם הראשוני הוא עיצוב דף הנחיתה.

לפני שאנחנו מתחילים לגעת במבנה דף הנחיתה, חשוב להבין כי העיצוב צריך להיות מקצועי ביותר. התרחקו משירותי עיצוב זולים כגון אלה שניתן למצוא ב-Fiverr. חפשו מעצב איכותי וטוב, והשקיעו את הכסף הדרוש לעיצוב מקצועי.

במידה ואין לכם יכולת להשקיע אלפי שקלים בעיצוב, יש פתרון זול פשוט ומהיר. ניתן לרכוש תבנית ולבקש מהמתכנת שלכם לתרגם את התבנית לעברית, בדרך כלל ניתן לעשות זאת בעלויות של מאות שקלים בלבד.

לאחר מכן, יוכל המתכנת להתאים את העיצוב שקניתם לדף נחיתה שממיר גולשים ללקוחות.

ניתן למצוא באתר זה, מגוון רחב של עיצובים מוכנים לדפי נחיתה.

האתר שנתתי את הקישור אליו למעלה, מאפשר ליוצרים מוכשרים לשחרר את העבודות שלהם לציבור תמורת תשלום סמלי. תאלצו להיפרד מעשרות דולרים בודדים כדי לקבל תבנית מקצועית ומעוצבת ברמה גבוהה מאוד.

שימו לב כי אתם רוכשים תבנית עיצוב לדף נחיתה, ולא תבנית לאתר שלם. נסו להיות ממוקדים ככל האפשר. אנשי תוכנה רבים ישמחו לעזור לכם לבחור דף נחיתה על פי אפיון שיעשו אתכם. במידה וזה המצב, שתפו את המתכנת שלכם בכתבה הזאת, כך שיוכל ללמוד את שלבי הזהב.

במידה ואתם מנסים לבנות את הכל לבד. חשוב לבחור תבנית שיש לגביה תגובות טובות. ניתן למצוא דירוג תבנית ומספר המדרגים באתר.

עמוד אחד – עמודה אחת

כיום, נהוג לבנות אתרי אינטרנט מסוג One-Page, כלומר עמוד אחד. האתר / דף הנחיתה כולל תפריט פנימי, שמעלה או מוריד את הגולש מעלה או מטה בתוך דף הנחיתה עצמו. בניית דף נחיתה "עמוד אחד" הוא דבר פשוט הרבה יותר מאשר לבנות מספר רב של דפים. ואני בהחלט ממליץ על האפשרות הזאת.

בניגוד לאתר דף הנחיתה צריך להיות פשוט יותר. ובמידה ואתם יכולים לשמור על עמודה אחת בלבד בעמוד הנחיתה שלכם, זה בהחלט כדאי (מאמר נפלא באנגלית שמרחיב על הנושא). אין טעם להעמיס את הגולש במידע. כרגע המטרה היא לגרום לגולש להשאיר פרטים, ולא לסגור עסקה. שלב סגירת העסקה מגיע לאחר שקיבלנו את פרטי המתעניין, ולא לפני. ברגע שהפרטים שלו אצלנו, אז אנחנו יכולים לתקוף אותו ולמכור שירות או מוצר.

מתוך tomstarley.co.uk

עמודה אחת גם תהיה נוחה מאוד עבור ההתאמה למכשירים הניידים השונים, משם יגיע כ-50% מכל הגולשים. בחלק מדפי הנחיתה שבניתי רק 30% הגיעו מהנייד, לעומת דפים אחרים בהם 65% הגיעו מהנייד. בין אם 30 או 65 אחוזים, חשוב שגרסת המובייל תראה פיקס, אחרת אתם עולולים לאבד קהל בגלל עניין טכני שאפשר היה למנוע.

האם אתם קוראים ביקורות באינטרנט על עסקים?

הוכחה חברתית שאתם שווים

כשאנחנו מדברים על בניית דף נחיתה שממיר, אנחנו חייבים לחשוב על מה אנחנו היינו רוצים לראות בדף הנחיתה?

הוכחות חברתיות הם דבר חזק מאוד. המלצה של חבר קרוב יכולה להוסיף/למנוע ממישהו עבודה. לכן כדאי לשלב הוכחות חברתיות שאתם בעלי מקצוע טובים.

במידה ועבדתם עם חברות מוכרות, שמות מפוצצים, כדאי בהחלט לצרף את האדם הזה לאתר. דוגמה לכך היא בספרים, הסופרים מפרסמים המלצות וציטוטים מתוך ביקורות ספרים בעיתונים נחשבים. כך הם מקווים לשכנע את הקהל הרחב לרכוש את הספר.

יש סופרים שהולכים צעד אחד קדימה עם השיטה הזו, ואף מדפיסים על הספר עצמו ביקורות שנכתבו על המהדורות הקודמות. כי ברגע שעיתון מרכזי כגון ה-WSJ ממליץ על ספר, הוא כנראה טוב.

מדובר בתפיסה קצת מוזרה, הרי אנחנו לא יודעים מי כתב את הביקורת ומה הידע שלו בתחום. האם הוא באמת בעל סמכות וידע לבקר ספר. אך המלצה היא המלצה, וככך שהיא מגיע ממקור סמכותי יותר כך יותר טוב.

אני נרתע מאנשים שמעלים הודעות שהם "קיבלנו" מלקוחות שמודיעים שהם שינו להם את החיים. אני לא מאמין בזה, אני מרגיש שעובדים עלי באופן אקטיבי וזה מעצבן אותי. כיצד אנשים רבים, אחרים וחכמים נופלים למלכודת הזאת ומאמינים. די מוזר לא? אז לא.

אנחנו יצורים חברתיים, שאוהבים להרגיש שאנחנו צודקים קונים משהו בטוח. אנחנו לא רוצים להיות הראשונים שרוכשים מוצר, אלא אלה שקונים אותו במחיר טוב יותר אחרי שכולם כבר קנו ואמרו שזה מצוין.

מחקר שנערך על ידי BrightLocal בדק ומצא כי 86% מהאנשים קוראים ביקורות על עסקים מקומיים לפני שהם פונים אל העסק. 91% מטווח הגילים 18-34 מתייחסים לביקורות באינטרנט כביקורות אישיות וסומכים עליהם.

לכן צרפו כל המלצה איכותית שאתם יכולים לקבל לדף הנחיתה, כך שזה ייראה אמיתי, וימשוך אנשים אחרים להשאיר פרטים באתר.

בלי יותר מידי צבעים

הוזכרה למעלה חשיבותו של עיצוב דף הנחיתה. אכן, הוא צריך להראות טוב, אך לא צבעוני מידי. כל עוד אתם לא מוכרים שירותי עיצוב, אין טעם להשתמש בעיצובים שיוצאים מגדר הרגיל. הקו העיצובי צריך להיות פשוט מקצועי ויוקרתי. לכן אני ממליץ להשתמש בכמה שפחות צבעים.

אני נתקל בדפי נחיתה רבים שמלאים צבע, המון המון צבע. עומס צבע הוא כמו עומס טקסט. הוא עשוי לבלבל את הגולש ולהסיט את תשומת ליבו מהמטרה המרכזית, שישאיר את מספר הטלפון שלו.

דף נחיתה שממיר הוא דף נחיתה ידידותי למשתמש. אם הדף מורכב/עמוס מידי, אנשים יעדיפו לחזור אחוזה וללחוץ על תוצאה אחרת.

לכן חשוב לשמור על פשטות ומקצועיות.

מעט פרטים עדיפים על כלום

יש לנו פחות מ-10 שניות כדי לתפוס את תשומת הלב של הגולש מהרגע בו הוא לחץ על הקישור שלנו. כתוצאה מכך, אנחנו לא יכולים לבקש ממנו למלא טופס ארוך.

על מנת שדף הנחיתה שלנו ימיר בצורה הטובה ביותר, אנחנו צריכים לבקש כמה שפחות פרטים. אני אוהב להישאר במתכונת הרגילה של שם, טלפון ומייל. כמובן שגם אני הייתי מעדיף לקבל את שם החברה, או מספר שורות על הפניה, אך מעט פרטים עדיפים על שום דבר.

במידה והמטרה היא הגדלת מספר הנרשמים לאתר שלכם, אני בהחלט ממליץ להשתמש בכל התוספים להרשמה כדי רשתות חברתיות. זה מאוד נוח, וחוסך זמן רב למשתמש.

שימו לב: במידה ואתם מציעים אפשרות להירשם בעזרת פייסבוק או כל פלטפורמה אחרת, תהליך ההרשמה צריך להגמר בזה בלבד. יצא לי לא פעם להירשם בעזרת רשת חברתית ולקבל מייל לסיום ההרשמה. לטעמי זה מאוד פוגע בחווית הלקוח / הגולש.

במידה ואתם רוצים לקחת את תהליך הפניה אליכם צעד קדימה, אני בהחלט ממליץ להוסיף אפשרות להתקשר אליכם. קיימים כיום המון סוגי תוספים, שמאפשר צא'ט ישיר או פנייה ישירה לווצאפ. התוספים האלה מצויינים, והם יעלו את ההמרות בדף בכמה וכמה רמות.

רוב הפלטפורמות הפופולאריות כגון WIX וורדפרס מאפשרים גישה לתוספי צאט וכו'. לרוב תוספים אלו דורשים תשלום של מספר דולרים בחודש, אך הם בהחלט שווים את זה.

קריאה לפעולה אחת בלבד

אנשים אוהבים כשאומרים להם מה לעשות, לכן קריאה לפעול הוא דבר הרכחי כדי להמיר לידים בדף הנחיתה שלנו.

אחרי שבנינו דף נחיתה נכון, שנראה מקצועי אך לא עמוס, שמותאם בצורה מושלמת לנייד וכולל המלצות, אנחנו צריכים לומר מה אנחנו רוצים.

אין סוג קריאה לפעולה מומלץ, אתם יכולים לקדם כל דבר. זה יכול להיות eBook, או סדרת סרטונים מיוחדת, או כל הטבה שאתם רוצים להעניק למי שירשם. אתם יכולים כמובן לא להעניק שום דבר, אך זה בהחלט חבל.

פחות חשוב מה אתם מציעים, אלא שאתם מציעים משהו אחד בלבד.

חשוב וכדאי להגביל דף נחיתה לקריאה לפעולה אחת בלבד. עמוד הבית הוא העמוד ביחידי שיכול לקרוא ליותר מפעולה אחת. חשוב לשים לב שהקריאה לפעולה ברורה.

סיכום: איך בונים דף נחיתה שממיר?

אז איך בונים דף נחיתה שממיר ומביא לידים על בסיס קבוע?

  1. עיצוב דף הנחיתה – דף הנחיתה צריך להיות מעוצב ברמה גבוהה. ניתן להשתמש בתבניות כדי להקל על העבודה, אך היא צריכה להראות מקצועית ככל האפשר.
  2. עמודה אחת – מומלץ שדף הנחיתה יכלול עמודה אחת ברורה ופשוטה. כדאי להמנע ככל האפשר מקטעים של 3/4 עמודות. המסר צריך להיות ברור ונקי ככל האפשר.
  3. דף נחיתה חברתי הוא דף נחיתה שממיר – תנו לגולשים שלכם חומר כדי שיוכל לסמוך עליכם. פרסמו המלצות שקיבלתם מלקוחות עבר / הווה, כדי שכולם יוכלו להתרשם מהשירות שלכם. אנשים סומכים על אנשים אחרים שממליצים, גם אם הם לא מכירים אותם.
  4. צבעים נקיים – דף הנחיתה הוא לא הזמנה למסיבה, ואין סיבה להעמיס אותו בצבעים. השאירו אותו פשוט, נקי ומקצועי.
  5. בקשו מעט פרטים בהתחלה – נסו להמנע ככל האפשר מלמבקש יותר משם, טלפון ומייל. תעודות זהות ופרטים אישיים מאוד עדיף שלא לבקש כלל.
  6. קריאה לפעול אחת בלבד בכל דף נחיתה – לכל דף נחיתה יש מטרה אחת וקריאה לפעולה אחת. נסו לשמור על אותה קריאה לפעול בכל הדף.

מקווה שהצלחתי לעזור ולספק כלים בעזרתם תוכלו לבנות דף נחיתה שממיר. מוזמנים לשתף את הכתבה עם אנשים שמתעניינים בשיווק באינטרנט.