פייסבוק הודיעה אתמול (ג') כי תסיר אלפי תחומי עניין מיושנים ולא פופולריים, כגון שמות של סרטים ישנים ותחומי עניין נוספים בנושאי תרבות, מפלטפורמת הפרסום שלה.

הרוב המכריע של המפרסמים לא ישים לב להסרות, אמר גרהאם מוד (Graham Mudd), סמנכ"ל שיווק מוצרים למודעות בפייסבוק, בראיון שנתן בתחילת השבוע.

אפשרויות פילוח אלו יוסרו מכל הממשקים לניהול מודעות פייסבוק, כולל ממשקי API.

מתי תחומי העניין יוסרו באופן סופי?

תחומי העניין שיוסרו כבר לא זמינים כעת לקמפיינים חדשים. המפרסמים שמשתמשים באחד מהפילוחים שיוסרו בסדרת מודעות קיימת, יקבלו הודעה כי החל מאוגוסט לא תנתן האפשרות להשתמש בתחומי העניין לצורך פילוח המודעות. לאחר קבלת ההודעה, למפרסמים ינתנו מספר חודשים (תאריך ספציפי לא נקבע) לעדכן את היעדים שלהם.

האם זה נוגע אלינו?

כפי אמר גרהאם מוד, רובם הגדול של המפרסמים כלל לא ירגישו את השינוי באלפי תחומי העניין שיוסרו. מחיקת תחומי עניין ישנים ולא פופולריים הוא ככל הנראה חלק ממהלך גדול של פייסבוק, לצמצם את העומס בתחומי העניין ולפשט את תהליך הפילוח. עדכון זה מתווסף לעיצוב מחדש של מנהל המודעות של פייסבוק, ועדכון היחס טקסט במודעות.

נראה כי אנחנו צפויים לראות בעתיד הקרוב תהליכי ייעול נוספים מצד מערכות הפרסום של פייסבוק.