ניהול דף עסקי בפייסבוק הוא לא עניין פשוט. עסקים רבים רוצים למשוך לקוחות מהרשתות החברתיות, אך לא רבים העסקים עושים זאת בצורה חכמה.

במאמר זה נלמד קווים מנחים לניהול דף עסקי בפייסבוק. מה כדאי לעשות, ומה פחות. וכמובן, איך יודעים האם מה שאנחנו עושים עובד או לא.

יכול להיות שזהו לא העסק הראשון שלכם, וישיש לכם דפי פייסבוק אחרים המקושרים לחשבון הפייסבוק שלכם.

לכן, לפני שנתחיל לעבוד אני ממליץ לכם להיכנס לעמוד הזה, ולבדוק אילו עמודי פייסבוק אתם מנהלים / בעלי הרשאות אליהם.

ניהול דף עסקי בפייסבוק – כמה פעמים בשבוע מומלץ לפרסם בדף עסקי בפייסבוק?

חלק מניהול דף פייסבוק עסקי הוא פרסום פוסטים שוטפים. כלומר לעדכן את קהל העוקבים שלכם במה שמתרחש עם העסק שלכם.

קיבלתם סחורה חדשה? ביקורת חמה? משיקים מוצר חדש, או סתם רוצים להסביר על מוצרים שיש לכם במלאי? זה המקום.

הפיד של הדף העסקי, מאפשר לפרסם ולהתגאות בעסק שלכם. אפשר לקרוא לו חלון ראווה.

עסקים רבים מקימים דף עסקי אך לא מתפעלים אותו, זו בעיה.

לפני שאתם מקימים ומתחילים לתפעל את דף הפייסבוק שלכם, כדאי לשקול האם יהיה לכם מספיק זמן לנהל אותו.

לקוחות רבים פונים לדף עסקי במקום להתקשר לעסק, ומצפים לקבל שירות ותשובה באותה הרמה. לכן כדאי להדליק את ההתראות ולהתעדכן בכל פעילות בדף.

לא מומלץ להתעלם או לא לתפעל דף פייסבוק עסקי, זו משום חוסר הרצינות שזה משקף ללקוח. דף עסקי חייב להיות פעיל, אחרת אתם עלולים לאבד לקוחות.

תחשבו לרגע שאתם מחייגים לעסק פעם אחר פעם ואף אחד לא מרים את הטלפון. איך הייתם מרגישים? רע נכון?

דפי פייסבוק הם חלק בלתי נפרד מערוצי התקשורת עם העסק, וכדאי להקפיד על חווית לקוח טובה ככל האפשר.

אז כמה פעמים מומלץ לפרסם בשבוע בפייסבוק?

מהניסיון שלי, מומלץ לפרסם 2-3 פוסטים בשבוע. במקרים בהם יש להם קמפיינים שרצים במקביל, אפשר להסתפק בפוסט אחד בשבוע בלבד.

רעיונות לפוסטים בפייסבוק

איך לקבל רעיונות לפוסטים בפייסבוק

בעיה נפוצה בקרב בעלי עסקים היא חוסר הרעיוניות לפוסטים.

מצד אחד אנחנו חייבים לעדכן את דף הפייסבוק שלנו, מצד שני אין לנו מה לשתף בכל יום.

כמו כן, פרסום אותם המוצרים פעם אחר פעם עשוי להיות מעט משעמם.

לכן כאן עולה השאלה, איך לקבל רעיונות לפוסטים בפייסבוק?

שידורי לייב בדף עסקי בפייסבוק

אם אתם בעלי עסקים, אתם כנראה יודעים מעט יותר מכל אדם אחר בתחומכם. לכן אתם מומחים.

שיתוף ידע הוא דבר חשוב, ואנשים מעריכים ידע טוב ושימושי.

שידור הלייב בפייסבוק הם פלטפורמה נהדרת עבור בעלי עסקים שרוצים לשתף את הידע שלהם עם קהל העוקבים שלכם.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, שידורי לייב מתאימים לכמעט כל סוג עסק.

אם אתם בעלי דוכן פלאפל, תוכלו להקדיש חצי שעה ולערוך לייב בו אתם מראים איך להכין כדורי פלאפל. או איך להרכיב את הפלאפל המושלם.

מנעולן למשל, יוכל לענות על שאלות בנושא אבטחה של דלתות, מה לעשות עם הדלת נטרקה ואנחנו תקועים מחוץ לבית וכו'.

שיתוף ידע לא פוגע בכם. אני מכיר הרבה בעלי עסקים שמפחדים לשתף את שיטות העבודה שלכם כי הם מפחדים להפוך ללא רלוונטים.

מדובר בצורת חשיבה שגויה. שיתוף ידע לא פוגע בעסק שלכם, הוא חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג העסק. ברגע שאנו מתעסקים בניהול דף עסקי בפייסבוק, אנחנו חייבים להציג את עצמנו כמומחים.

ככל שתשתפו יותר ידע ותיתנו יותר טיפים לקהל הרחב, כך אנשים יזכרו ויכירו אתכם יותר. ובזמן אמת, יחייגו למספר הטלפון שלכם ולא לשל המתחרה.

שיתוף סיפורים

לכם זה עשוי להראות משעמם, אך מה שלכם משעמם כבעלי עסקים עשוי להיות מרתק עבור אנשים מחוץ לתחום.

נתקלתם בבעיה עם לקוח? אתגר? הצלחתם לפצח אותו ולעזור? שתפו את הסיפור.

במידה ואתם מתעסקים בתיווך נדל״ן, תוכל לשתף בדף הפייסבוק העסקי שלכם סיפורי עלייה בארץ.

כיצד עזרתם למשפחה בארה״ב למצוא את דירת החלומות שלהם בישראל. מה היו האתגרים? כיצד נלקחו בחשבון בתי הספר בשכונה וכו'.

סיפורים קושרים את הקורא לבעל המקצוע. הוא מבין שיקולים של מאחורי הקלעים, ומרגיש שייך לעסק.

למעשה אחרי שיקרא מגוון סיפורים ששיתפתם, הוא ירגיש שהוא מכיר אתכם.

סרטוני הסבר קצרים

אם דיברנו מקודם על לייבים בפייסבוק, גם סרטוני הסבר קצרים עשויים לעשות את העבודה. כבעלי עסקים אנו מקבלים עשרות שאלות מידי חודש. בין אם במציאות או בפייסבוק, אנשים שואלים ומתייעצים.

ניתן ליצור רשימת שאלות חודשיות ולבדוק אילו שאלות חוזרות על עצמן בכל פעם.

את אותן השאלות ניתן לרכז ולצלם סרטון פשוט, שעונה על אותן השאלות שנשאלו.

את הסרטון נשתף בדף הפייסבוק העסקי, ובכך נספק תוכן איכותי ומקיף לעוקבים אחרינו.

מעבר לכך, נוכל גם להפנות בעתיד אנשים לעמוד הפייסבוק העסקי שלנו כדי למצוא תשובות לשאלות הנפוצות, ובכך לקבל לייקים חדשים לעמוד.

אין צורך לעשות מכל סרטון הפקות גדולות, סרטון קצר ופשוט שצולם עם טלפון נייד מהשנתיים האחרונות יעשה את העבודה.

חשוב לזכור שאנו מנהלים דף פייסבוק עסקי ולא חברת הפקה. לכן הסאונד צריך להיות ברור והתמונה יציבה, אך אין צורך לרכוש מצלמות מקצועיות לצורך צילום סרטונים כאלו. ציוד פשוט יעשה את העבודה באותה המידה.

אין לכם רעיונות לפוסטים? תעשו אתגרים ותחרויות

במידה וקהל העוקבים שלכם יחסית נאמן, כדאי להפיץ אתגרים ותחרויות.

במידה ויש לכם מסעדה, תוכלו לעשות אתגר המתכון החדש. אתגר זה יכול להיות אתגר שנתי המתפרס לאורך חודש/שתיים ומעודד עוקבים לשלוח מתכונים אישיים את המסעדה.

בסופו של דבר תוכלו לנסות את המתכונים ולבדוק איזה מתכון מוצלח, המתכון שיזכה בתחרות יקבל ארוחת ערב משפחתית על חשבון הבית למשל.

כאשר אין רעיונות לפוסטים, תחרויות ואתגרים תמיד כאן להוציא אותנו מהיובש. איתם נוכל בקלות להעלות הילוך בפעילות הדיגיטלית של העסק, ולקדם אותם למשך חודש.

חשוב לשים לב שמומלץ להיעזר במצב גרפי לצורך תחרויות ואתגרים. משום שאם תעשו תחרות ללא משתפים, הדבר לא יראה מקצועי.

לכן, על מנת להעלות את כמות המשתתפים, חשוב שהכל ייראה מקצועי ככל האפשר.

אספתם 20 מתכונים? יופי יש לכם 20 פוסטים.

תחרויות מתכונים שיספקו לכם הרבה מאוד חומרים, אותם תוכלו להפיץ לאורך כל השנה, מה שימלא את דף הפייסבוק שלכם בפוסטים טעימים.

שימו לב לנסות את המתכון טרם הפרסום, אינם רוצים להציג מתכון לא טעים.