בשנת 2019, לינקדאין חיזקה את מעמדה בעולם הפרסום. יותר ויותר מפרסמים מפנים תקציבים לקידום ממומן בלינקדאין. אז במה שונה קידום ממומן בלינקדאין משאר הפלטפורמות?

התכונה העיקרית שמבדילה את לינקדאין מאשר הרשתות החברתיות, היא היותה של לינקדאין רשת חברתית מקצועית.

פייסבוק = חברים, כיף.

טוויטר = פוליטיקה, עיתונאים.

לינקדאין = אנשי מקצוע.

כרשת חברתית מקצועית, לינקדאין היא גן עדן עבור פרסום B2B. לינקדאין מודעת לכך, ולכן ביצעה צעדים לקידום ולשיפור פלטפורמת הפרסום שלה.

עקב התאמת מערכת הפרסום למשווקים B2B, בעלי עסקים רבים בוחרים להשקיע ולעשות קידום ממומן בלינקדאין. זה כמובן לא אומר שאותם בעלי העסקים נוטשים את פייסבוק, אך הם בהחלט מתאימים את התקציב שלהם גם ללינקדאין.

חשוב לזכור כי קידום ממומן בלינקדאין יקר הרבה יותר מאפשר בפייסבוק. לכן כדאי לפנות תקציב מינימלי של אלפי שקלים בחודש כדי לגשת ולעבוד בצורה יעילה עם הפלטפורמה.

אפשרות הקידום הממומן בלינקדאין – מבט כללי

עד לא מזמן, לינקדאין הייתה מוגבלת באפשרויות הפרסום שלה. היא כמעט ולא השאירה מקום למפרסמים לשחק עם הפלטפורמה ובכך הגבילה אותם. כל זה השתנה ב-2019 וממשיך להשתנות. המפרסמים מקבלים לאט לאט, יותר ויותר חופש.

כיום, לינקדאין מאפשרת לנו ליצור מודעות וקמפיינים על בסיס מטרות מדוייקות.

אלה המטרות השיווקיות שניתן להשיג בעזרת קידום ממומן לינקדאין:

  • הגברת המודעות למותג.
  • ביקור באתר אינטרנט / דף נחיתה.
  • הגדלת המעורבות.
  • הגדלת הצפיות בסרטון.
  • קמפיין לידים.
  • המרות באתר.
  • קבלת קו״ח.

היעדים הנפוצים ביותר בקידום ממומן בלינקדאין הם: יצירת לידים, קבלת קו״ח, צפיות בסרטון וביקור באתר.

מכיוון שהאלגוריתם של לינקדאין אינו בררן כמו זה של פייסבוק, מומלץ שלא להשקיע יותר מידי במודעות להגדלת המעורבות.

אני ממליץ לבחור יעד שהוא מעט יותר ברורה וחד. כגון לידים, קבלת קו״ח או המרות באתר.

חשוב לזכור כי קידום ממומן בלינקדאין יקר מבפייסבוק. לכן מומלץ ללכת ישר ולעניין.

על מסך מטרת הקמפיין בנבחר, נקבל חמישה סוגי מודעות שונים.

תוכן ממומן בלינקדאין

תוכן ממומן בלינקדאין הוא למעשה קידום פוסט. אנחנו מקדמים פוסט מדף חברה לקהל יעד רלוונטי.

שוב, חשוב לזכור כי קידום ממומן בלינקדאין יקר מבפלטפורמות אחרות. לכן חשוב לוודא שהקידום נעשה בצורה חכמה ותוך מעקב אחר תוצאות הקמפיין.

מודעות טקסט בלינקדאין

אלה הן מודעות טקסט קטנות שנמצאים בצד הפיד שלנו בלינקדאין.

מלבד ההופעה בצד הפיד, מודעות הטקסט עשויות להופיע מתחת לקטע ״אנשים שאתה עשוי מכיר״. שוב, חשוב ללכת ישר ולעניין עם המודעות האלה.

מודעות InMail

מודעות אלה הן דרך נהדרת להציק לאנשים.

אך שימוש נכון וחכם במודעות אלו, עשוי להביא לאחוזי המרה גבוהים מכל אחת מהאפשרויות האחרות שלינקדאין מציעה למפרסמים.

העובדה שמודעות אלו מגיעות מפרופיל אישי ולא מעמוד עסקי, גורמת לאנשים להרגיש שהם לא לגמרי מתקשרים עם פרסומת. מודעות זו מעניקה להם תחושה של אחת על אחת עם נציג שירות של העסק.

מודעות וידאו

המגמה בעולם השיווק באינטרנט הוא ליצור יותר ויותר תוכן וידאו. לינקדאין היא פלטפורמה נפלא כדי לקדם תוכן וידאו איכותי ומקצועי.

מומלץ להכין מספר סרטוני וידאו, זאת על מנת לבדוק איזה סרטון ממיר טוב יותר. במידה ואתם פונים למספר קהלי יעד שונים, כדאי להתאים את הסרטון לכל קהל יעד.

פילוח קהל יעד בקידום ממומן בלינקדאין

כשאנחנו מדברים על פילוח קהל יעד, אין זמן לבזבז. הכל צריך להיות ישר ולעניין.

  • מי קהל היעד שלך? גבר / אישה, גיל, איפה הם גרים?
  • האם הם תמיד עבדו באותה התעשייה?
  • האם הם מנהלים בכירים או זוטרים?
  • האם הם עוקבים אחרי ריצ'רד ברנסון?

מכירים את התשובות לכל השאלות? מעולה. אם אז לא תתחילו לחפש.

קידום ממומן בלינקדאין נותן מענה מקיף מאוד למשווקי B2B. אך הדרך היחידה לנצל את הפלטפורמה בצורה הטובה ביותר היא להכיר את קהל היעד שלנו, מקצועית ודמוגרפית.

לדעת היכן קהל היעד שלנו נוהג לאכול הוא מצוין עבור פילוח קהל יעד בפייסבוק, אך בלינקדאין זה לא מספיק. אנחנו צריכים לדעת מה הם למדו, איפה הם למדו, אם בכלל למדו.

צילום מסך מתוך מערכת הפרסום של לינקדאין.

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לינקדאין מאפשרת לפרסם לכל הקהל המקצועי. אין צורך להתמקד אך ורק במנהלים בכירים מאוד.

גם בעלי תפקידים בעלי פחות ניסיון והשכלה נמצאים בפלטפורמה, ואתם יכולים לדאוג אותם בלינקדאין.

כיצד לעקוב אחר ההמרות בקמפיין ממומן בלינקדאין?

לא כולם צריכים לדעת האם הפרסומות שלך מצליחות או לא, אך אתם בהחלט צריכים.

ישנן מגוון שיטות המאפשרות לנו לעקב אחר ההצלחות והכישלונות של המודעות שלנו בלינקדאין. אך ישנן מספר טכניקות שכדאי שלא נפספס.

Site-Wide Insight Tag

תג זה מאפשר לנו לקבל מידע על פעולות המתרחשות באתר שלנו עקב מודעות ממומנת בלינקדאין.

תג זה דומה מאוד לפייסבוק פיקסל. ניתן להתקין את התג בקלות בתוך האתר, ולקבל מידע אודות פעילות הגולשים באתר.

בעזרת התג הזה, נוכל להגדיר מודעות שיווק מחדש, זאת במידה וכבר אספנו מספיק מידע.

פיקסל ספיציפי לאירוע

תג זה נבנה יותר עבור קמפייני לידים.

נניח שיש לנו טופס שאנחנו רוצים שאנשים ימלאו בעקבות המודעה, אך אין לנו דף תודה מחובר. בעזרת תג זה, נוכל לעקוב אחר מילוי הטופס כ״אירוע המרה״ ולקבל עדכון בכל פעם שמילוי הטופס יושלם.

הצעות התוכן בלינקדאין

לינקדאין מכוונת בעלי עמודים עסקיים בתוכן שהם צריכים לכתוב לקהל היעד שלהם. בהתאם לקהל היעד, לינקדאין אומרת לנו איזה תוכן אותו קהל היעד צורך.

ניתן לקבץ את הרעיונות הטובים שנקבל מהמערכת, ולהשתמש בתוכן הזה על מנת לכתוב את המודעות ותיאור המודעות שלנו לקמפיין. כך נפנה לקהל היעד עם תוכן רלוונטי, מה שסביר להניח יגדיל את המעורבות בקמפיין.

כל שעלינו לעשות הוא לבחור את הענף, המיקום ומשרה הרלוונטית ולינקדאין תפיק עבורנו רשימה של נושאים ״חמים״ אצל קהל יעד זה.

מסקנה

לינקדאין היא בהחלט אפשרות פרסום נהדרת עבור משווקי B2B, וכדאי להשקיע את הזמן והמשאבים ללמוד ולהשתמש בפלטפורמה.

הקידום הממומן בלינקדאין מפתח כל הזמן, ולינקדאין לא מפסיקים לשחרר עדכונים ולשפר את המערכת. לכן כדאי להשקיע את הזמן ולבדוק מה עובד ומה לא, ולשפר את המודעות עם הזמן. אין כמו ניסיונות.

מקור.